• kapcie do przedszkola
  • naprawa szyb samochodowych slask
  • czy musi byc folia aluminiowa pod ogrzewaniem
  • essence pocket beauty puder
  • luszczyca stopy zdjecia
  • marian konopinski
  • Inspektorat zu.pl.
  • instrukcja Motorola L6
  • spdzielnia mieszkaniowa wlochy
  • Cennik stawek OC
    Ciastem pachnący....
    Cennik Toy Toy
    cennik TOI TOI
    cennik demontażu zbiorników przez DRAGONGAZ
    cennik biletow PKP Szczecin do Gdanska
    Cennik robót z ply OSB
    cennik biletów PKP z Kraków
    cennik biletów PKP Bydgoszcz
      aaaaCiastem pachnący....aaaa

    Temat: Praca
    Qvist - cen nie negocjowałem takie ma cennik (moge zeskanować i podesłać jak kto zainteresowany) i to jest licencjonowany Doradca Podatkowy z Ubezpieczeniem OC (Gliwice). Tak jak pisałeś przejdź sie po 2-3 biurach rachunkowych i popytaj. Mój współpracownik prowadzi biuro w Opolu i tez ceny podobne - min. 50 zł netto i odpowiednia stawka za każdą pozycje, deklaracje czy jakąś inną usługę.

    Jak masz 15 papierków miesięcznie to zamykasz się luzem w tych 50 zł.

    Źródło: forumcm.net/index.php?showtopic=191



    Temat: koszty rejestracji i oc poj 200
    " />Stawka podstawowa OC bez zniżek w moim przypadku to 120 zł - według cennika dla motocykli o poj. silnika powyżej 50 cm3. W jednej racie zapłaciłem dokładnie 108 zł za rok. Natomiast opłata rejestracyjna to łącznie 154 zł, w tym 80 zł za dwie tablice. A co do liczby tablic, oczywiście pytałem. Zgodnie z przepisami Wydział Komunikacji musi wydać dwie tablice na quada. Ale oczywiście będę jeździł z jedną
    Źródło: atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=5532


    Temat: Ile płacicie OC ?
    " />
    ">Oplata: 131 zł
    o dokładnie to jest stawka podstawowa w PZU i dotyczy również pojazdów zarejestrowanych. Od tej kwoty miałem zniżki na nowy zarejestrowany pojazd z 2008 roku

    ">Słuchajcie nie ma co się rozpisywać wszystko zależy od firmy ubezpieczeniowej oraz możliwości jak traficie na dobrego agenta to "podzieli się" swoją prowizją i zejdzie jeszcze z kosztów przez co stawka będzie inna jak w każej sprzedaży można i trzeba negocjować .
    nie bym był do końca pewien , oni mają cennik i według tego cennika muszą wystawiać OC , NW czy AC . Tak mielibyśmy kompletne widzi misie
    Źródło: atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=10253


    Temat: Tor dla quadów
    no wlasnie ja ostatnio przegladajac oferte quadow od znajomego zaczalem tez myslec o wypozyczalni z tym ze ja mysle o jezdzie rekreacyjnej, niekoniecznie na przystosowanym do tego torze, stawka za wypożyczenie max 50 zł /h z zatankowanym do pełna quadem, mysle o 2 malych dla dzieci, 2 dla mlodzierzy i 2 dla doroslych, terenem byloby miasteczko do ktorego co roku zjezdza sporo turystow i co roku organizowane są festyny, w okresie festynow cene bym troche podniosl, cennik przygotowalbym ze znizkami itp. na quady wydam poki co okolo 12 tys zł, kolejne 3 tysiace przeznaczylbym na reklame - stronke internetowa sam bym zrobił wiec tu nie wydaje nic
    tylko teraz pytanie:

    jak przygotować umowę? jak z odpowiedzialnością za ewentualne szkody wyrządzone przez jeżdżących? jak z OC na takie quady, którymi ludzie jeździliby po zwykłych drogach? wiem że wszystko w góglu można znaleźć ale może ktoś z was ma już doświadczenie w tego typu wykorzystaniu quadów?
    Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=3628


    Temat: Tor dla quadów

    no wlasnie ja ostatnio przegladajac oferte quadow od znajomego zaczalem tez myslec o wypozyczalni z tym ze ja mysle o jezdzie rekreacyjnej, niekoniecznie na przystosowanym do tego torze, stawka za wypożyczenie max 50 zł /h z zatankowanym do pełna quadem, mysle o 2 malych dla dzieci, 2 dla mlodziezy i 2 dla doroslych, terenem byloby miasteczko do ktorego co roku zjezdza sporo turystow i co roku organizowane są festyny, w okresie festynow cene bym troche podniosl, cennik przygotowalbym ze znizkami itp. na quady wydam poki co okolo 12 tys zł, kolejne 3 tysiace przeznaczylbym na reklame - stronke internetowa sam bym zrobił wiec tu nie wydaje nic
    tylko teraz pytanie:

    jak przygotować umowę? jak z odpowiedzialnością za ewentualne szkody wyrządzone przez jeżdżących? jak z OC na takie quady, którymi ludzie jeździliby po zwykłych drogach? wiem że wszystko w góglu można znaleźć ale może ktoś z was ma już doświadczenie w tego typu wykorzystaniu quadów?
        .Jeżeli chodzi o stawki to wedle upodobania.Wiem że jeżeli nie zarejestrujesz quada to nie wykupisz OC. Był taki czas że rejestrowano quada jako pojazd do odśnieżania lub traktor ale to już się skończyło.Wtej chwili rejestrowałem quada jako pojazd samochodowy inny.Jeżeli wyznaczysz teren do jeżdzenia poza drogami publicznymi to są możliwości ubezpieczenia ale to musisz się dowiedzieć w ubezpieczalniach,a jest ich trochę.Co do szkód wyrządzonych przez użytkownika to albo kaucja co jest niechętnie przyjmowane albo kasa po wyrządzonych szkodach ogólnie rzecz umowna.

      Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=3628


      Temat: Skrzywdzili mi puga ;/
      Wycena jest robiona na podstawie cennika systemu EUROTAX lub drugiego, którego nazwy nie pamiętam... Tam są ujęte wszystkie koszty materiałów i robocizny. Przy likwidacji szkody z OC nie istnieje pojęcie szkody całkowitej - ubezpieczyciel ma obowiązek wypłaty środków w kwocie wystarczającej do przywrócenia pojazdu do stanu sprzed zdarzenia. Można również dochodzić zwrotu kwot dodatkowych: holowania, parkingu strzeżonego (do czasu oględzin), pojazdu zastępczego (trzeba zgłosić chęć korzystania z niego), można również sądzić sprawcę o wyrównanie strat wynikłych przez zdarzenie mimo naprawy - jeśli samochód był bezwypadkowy, to nawet po całkowitej naprawie jego wartość jest mniejsza.
      TU będzie oczywiście próbować zaniżania kosztów, poprzez stosowanie zamienników (praktyka niedozwolona, co wynika z interpretacji UOKiK), liczenie amortyzacji (j.w.), potrącanie VAT (osobom nie prowadzącym działalności gospodarczej nie mają prawa go potrącać).
      Nie należy podpisywać pierwotnej wyceny, tylko przyjąć papier, podziękować i natychmiast wysłać odwołanie do TU. Można zaakceptować tzw. kwotę bezsporną (z pierwotnej wyceny) - bo po odwołaniu będzie już tylko kwota od niej wyższa, a TU chętnie wypłaca kwotę bezsporną, bo to jej dotyczy wiążący TU termin (60 dni od zgłoszenia szkody, o ile dobrze pamiętam). A za tę kwotę już można sobie autko naprawiać, o ile TU nie poprosi o udostępnienie do ponownych oględzin. Albo przynajmniej części kupić.
      Można też jechać do warsztatu (z listy autoryzowanych przez TU), który dysponuje EUTROTAX-em i poprosić o wycenę (i zabrać auto natychmiast po wycenie, by nie płacić za parkowanie) - z reguły robią to za darmo i nie zaniżają stawek, bo im się to nie opłaca, a każdy klient to potencjalna kasa... Taką wycenę można wysłać razem z odwołaniem do TU, z reguły różnica kwot jest tak szokująca, że TU rzuca propozycję "gdzieś pomiędzy".
      I z tym "pomiędzy" jedziemy do zaprzyjaźnionego warsztatu z zakupionymi wcześniej częściami :)

      Źródło: 406-klub.pl/index.php?showtopic=3206


      Temat: Całusek w drzwi :( - usunięcie szkody w PZU - droga do zwycięstwa
      Dzisiaj wkońcu przysiadłem i napisałem odwołanie do PZU. Jest napisane w dość uniwersalny sposób i jak ktoś będzie miał usuwaną szkodę z OC może mu się przydać.

      "xxxxxx xxxxxxxxx Toruń 15 grudnia 2004 r.
      ul xxxxxxx xx
      87 – 100 TORUŃ



      PZU S.A
      Oddział Okręgowy w Toruniu

      za pośrednictwem:
      Inspektoratu w Toruniu
      ul. Szosa Chełmińska 48


      ODWOŁANIE

      Odwołuję się od decyzji PZU z dnia 1 grudnia 2004r., ustalającej kwotę odszkodowania z tytułu kolizji w ruch drogowym na kwocie xxxx zł xx gr. i wnoszę o jej zmianę poprzez podwyższenie kwoty odszkodowania do wartości xxxx zł

      Uzasadnienie

      Wyliczona kwota odszkodowania nie odpowiada rozmiarom szkody. Stało się tak wskutek popełnienia przez Inspektorat PZU szeregu błędów metodologicznych. I tak:

      • Przyjęto w kalkulacji wartość części nowych pomniejszoną o amortyzacje wynikającą z ich zużycia. Jest to praktyka niedopuszczalna, bowiem wypłacenie odszkodowania z tytułu zaistniałej szkody ma służyć kompensacie poniesionych strat i umożliwić poszkodowanemu przywrócenie stanu sprzed wystąpienia szkody. Autoryzowany serwis MAZDY nie prowadzi sprzedaży części, w cenach obniżonych o stopień ich zużycia. W sprzedaży są jedynie części nowe.
      • Wyliczenie pomija koszt niezbędnego zabiegu – tzw. "cieniowania lakieru” metalicznego. Poza sporem pozostaje, iż samochód posiada lakier metaliczny. Nie ma sposobu by dobrać odcień lakieru metalicznego identycznego co do barwy z już położonym. Łagodzeniu tej, rzucającej się w oczy, różnicy służy ów zabieg. Jednak nawet po jego wykonaniu uważny obserwator zauważy różnicę, zatem walory estetyczne samochodu ulegną obniżeniu. Całkowity brat wykonania „cieniowania lakieru” doprowadzi do degradacji wartości estetycznej samochodu. Z tego też względu jest to zabieg niezbędny do przywrócenia stanu zbliżonego, do tego sprzed szkody. Zatem jego koszt powinien być uwzględniony w kalkulacji dokonanej przez Inspektorat PZU.
      • Przyjęta stawka „robocizny” znacznie odbiega od cen stosowanych w autoryzowanych serwisach (w tym serwisie MAZDY). Przyjęto stawkę 45 złotych za godzinę, podczas gdy stawka ta przekracza 100 zł. Także liczba roboczogodzin oraz przyjęta ilość materiałów potrzebnych do naprawy uszkodzenia nie uwzględnia zabiegu „cieniowania”.
      • Koszty materiałowe zostały pomniejszone o współczynnik odchylenia. Czyli de facto dokonano amortyzacji położonego lakieru. Nie ma sposobu na położenie „zamortyzowanego” (używanego) lakieru, czy podkładu lakierniczego. Można jedynie posłużyć się materiałami nowymi.
      • Ceny są cenami netto. Wyjaśnienia takiego udzielił likwidator szkody. Także analiza cennika części i usług prowadzi do tego takiego wniosku Z racji tego, że Ustawa o podatku od towarów i usług nakłada na części samochodowe i usługi mechaniczno-lakiernicze stawkę podstawową (22%) zaś poszkodowani nie są płatnikami tego podatku, naprawienie szkody musi obejmować ceny powiększone o należny podatek (tzw. ceny brutto). Zakup części używanych bez zapłaty tego podatku jest możliwy jedynie z nielegalnych źródeł – od paserów, pośredniczących w handlu kradzionymi częściami, co stanowi przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego. Ponieważ wnoszący odwołanie stoją na stanowisku poszanowania obowiązującego w Rzeczpospolitej Polskiej porządku prawnego, zakupu dokonają w autoryzowanym serwisie, bądź sklepie motoryzacyjnym prowadzonym w zgodzie z obowiązującymi przepisami oraz posiadającymi zgodę regionalnego przedstawiciela firmy MAZDA na dystrybucję części tej firmy.

      Zatem prawidłowa kwota odszkodowania potrzeba do usunięcia szkody powinna być następująca:

      • wartość nowych części (drzwi, listwy i uszczelki) - xxxx zł brutto
      • całkowity koszt naprawy blacharsko-lakierniczej - xxxx zł brutto
      razem: xxxx zł brutto
      Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=6441


      Temat: Polska służba zdrowia - dyskusja na temat jej uzdrowienia
      " />Jeśli chcemy się bawić w prywatny musimy się zmierzyć z następującym problemem:
      -mętne warunki ubezpieczenia (w ubezpieczeniach ostra konkurencja cenowa jest zasadniczo tam, gdzie państwo ustaliło minimalne warunki produktu - np. ubezpieczenie OC przy samochodach; inaczej bardziej się opłaca namącić w umowie i popisać wyłączenia, choćby słynne rozwiązanie PZU o tym, że musi być uszkodzenie drzwi/okna by trzeba było wypłacić odszkodowanie za kradzież z włamaniem)
      -bezmyślność (jeśli będzie pełna dobrowolność, chętnie bym zobaczył jakiś motywujący mechanizm)
      -ubezpieczanie tylko zdrowych lub przy zakazie odmowy/absurdalnej stawki: tylko chorych

      Mój pomysł:
      Państwo ustala dwa koszyki świadczeń Ujdzie i Bez_Znieczulenia
      Ujdzie - minimalny pakiet usług medycznych oferowany przez prywatną firmę, można dorzucić dodatkowe usługi. Uwzględnia też ile % współpłacenia i do jakiej kwoty może się maksymalnie zakład ubezpieczeniowy domagać się od pacjenta. Ustala też jak długa może być kolejka w szpitalach wyznaczonych przez ZU - jeśli dłuższa - pacjent może pójść do dowolnego na koszt ZU.
      Bez_Znieczulenia - nagłe lub najtańsze procedury medyczne, za które państwo zobowiązuje się płacić szpitalom wedle swojego cennika w przypadku braku ubezpieczenia, będzie je później próbować dochodzić od pacjenta. Jeśli spoza listy - prywatna sprawa między szpitalem a pacjentem czy leczenie ma być kontynuowane.

      Zasady ubezpieczenia:
      ZU nie może odmówić żadnej osobie podpisania umowy, jako dopuszczalną metodę zawarcia - przelanie na konto ZU ustalonej kwoty z cennika z podaniem tytułu płatności.
      W cenniku ZU może dowalić tylko za określone rzeczy - wiek, płeć, niezdrowy tryb życia (np. waga). Nie może za bycie chorym, ale żeby nie było, że ktoś przez całe życie był nieubezpieczony, a jak zaczął chorować to się nagle ubezpiecza, można przywalić za bycie nieubezpieczonym przez dłuższy czas (ale nie za ubezpieczenie u konkurencji).

      Zakłady ubezpieczeniowe są zobowiązane na umowie podać ile % składki w ostatnich latach wydały na cele inne niż leczenie. (by ułatwić porównanie)


      Do tego zajmując się finansowaniem, zajmujemy się tylko CZĘŚCIĄ problemu:
      -edukacja medyczna - mój kuzyn na lekarskim uczy się gigantycznej ilości całkowicie bezużytecznej wiedzy jak np. umiejscowienie genów wywołujących konkretne choroby. Choćby się zajmował wyłącznie chorobami genetycznymi dokładna lokalizacja (która część którego chromosomu) się mu nie przyda
      -edukacja medyczna - szkolimy niewystarczającą ilość lekarzy, między 200 miejscem na UM w Poznaniu a 300 było kilka punktów różnicy w maturze, tą setkę można było bez obniżenia się standardów wziąć gdyby było więcej miejsc
      -sitwy uniemożliwiające robienie specjalizacji (w Wielkopolsce w tym roku będzie 1 miejsce na specjalizacji w ginekologii)
      -wyjazdy za granice, po odbyciu dość drogich studiów (dobre 20.000 rocznie) na koszt państwa (może pożyczki studenckie, które byłyby częściowo umarzane w przypadku pracy w Polsce i lichwiarsko oprocentowane w innym wypadku)


      EDIT:
      Wpadłem jak za jednym zamachem rozwiązać problem, że studenci medycyny nie mają na czym ćwiczyć i muszą zużywać drogie jak nieszczęście preparaty, zaś będą setki tysięcy ludzi nieubezpieczonych, których nie będzie kto miał leczyć. Te dwa problemy da się rozwiązać równocześnie
      Źródło: kzm.org.pl/viewtopic.php?t=732


      Temat: Jak sprowadzić orzeszki z Tajlandii
      Witam,

      poniżej masz przykładowy cennik (sprzed kilku miesięcy) przesyłu kontenera 20' i 40' z BKK do Szczecina, co prawda ten akurat nie dotyczył towarów spożywczych ale powinien Ci dać jakieś rozeznanie w temacie:

      ----------------------------------------------------------------------------------------------

      Opis usługi ................................................. 20'-40'-40'HC
      Transport morski Bangkok - Szczecin......... 1650-2600-2800 USD
      Dodatek paliwowy – BAF (zmienny)........... 235-470-470 USD
      Dodatek walutowy – CAF (zmienny).......... 10-10-10 %
      Portowy dodatek bezpieczeństwa (ISPS).. 15-15-15 USD
      Odprawa celna (przekaz) w Szczecin........ 150-150-150 PLN
      THC Szczecin............................................. 50-75-75 USD
      Low Sulphur Fuel Surcharge...................... 5-10-10 USD
      Opłata spedycyjno dokumentacyjna........... 50-50-50 USD
      Transport drogowy Szczecin - Poznań - Kraków podany na życzenie PLN


      Ubezpieczenie cargo: na życzenie klienta; stawka 0,15% od 110% wartości na fakturze handlowej (stawka min. 10 PLN).*
      Ubezpieczenie to zapewnia pełne pokrycie będące uzupełnieniem odpowiedzialności cywilnej spedytora i przewoźnika.
      Ochroną ubezpieczeniową objęte są między innymi szkody powstałe w wyniku: pożaru, uderzenia pioruna, huraganu,
      zmycia z pokładu, zatonięcia lub wywrócenia się statku, rabunku lub usiłowania rabunku, kradzieży z włamaniem,
      zaginięcia itp. Wymienione powyżej zdarzenia nie powstają z winy przewoźnika i spedytora zatem nie są objęte
      ubezpieczeniem OC i pozostają na ryzyku właściciela przewożonego towaru.

      * Nie dotyczy elektroniki i towarów spożywczych

      Gwarancja celna: na życzenie klienta użyczamy zabezpieczenia celnego na warunkach komercyjnych - 0,5% (przy należnościach
      przekraczających 100 tys. PLN prowizja do negocjacji).

      Usługi nie zawarte w cenniku
      Ubezpieczenie, usługi kurierskie, koszty przestoju kontenera w porcie i składowania, koszty przestoju kontenera
      pod rozładunkiem, koszty wystawienia kontenerów do rewizji i koszty rewizji celnej, podatku VAT, cła oraz i nne.
      Wszystkie pozostałe koszty nie wymienione w niniejszej ofercie zostaną Państwu przesłane na życzenie.

      Warunki oferty
      - dopuszczalna waga brutto towaru wynosi w kontenerze 20' - 20 ton, 40' -22 tony;
      - stawki mogą się zmienić w przypadku braku miejsca na statku lub typu kontenera;
      - stosowany kurs wymiany kurs sprzedaży Banku Handlowego z dnia wystawienia faktury;
      - termin płatności: zostanie ustalony w trakcie dalszych negocjacji;


      ----------------------------------------------------------------------------------------------

      Gdybyś potrzebował jakiejś zaufanej osoby na miejscu w BKK to ewentualnie mógłbym pomóc.

      Pozdrawiam.
      Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=16736